Metodická príručka k učebnici biológie pre 8. ročník ZŠ a 3. ročník gymnázia s osemročným štúdiom (PDF)
KNIHA V PDF FORMÁTE: Metodická príručka k učebnici biológie pre 8. ročník ZŠ a 3. ročník GOŠ je praktický pomocník učiteľa pri riadení vyučovacích hodín biológie.

KNIHA V PDF FORMÁTE: Metodická príručka k učebnici biológie pre 8. ročník ZŠ a 3. ročník GOŠ je praktický pomocník učiteľa pri riadení vyučovacích hodín biológie.
Ak ešte nemáte konto, zaregistrujte sa zdarma.
Metodická príručka k učebnici Biológia pre 8. ročník základnej školy a 3. ročník gymnázia s osemročným štúdiom je podporným materiálom pre pedagógov.
Ambíciou učebnice biológie pre 8. ročník je umožniť žiakom poznávať živé organizmy a ich životné procesy systematickým a objektívnym skúmaním, usudzovať na základe pozorovania, uvažovať v súvislostiach, selektovať informácie, zvažovať rôzne možnosti a tvoriť vysvetlenia založené na dôkazoch. Žiaci tak majú možnosť nadobudnúť skúsenosti a vytvoriť si pozitívne postoje k prírode a jej poznávaniu.
Uvedená zmena vo filozofii biologického vzdelávania je zachytená aj v predloženej metodike a konkrétnejšie je rozpísaná v úvodnej časti zameranej na metódy a postupy vedeckej práce. Obsahom tejto časti sú aj spôsobilosti vedeckej práce žiakov, ktoré sa u žiakov rozvíjajú prostredníctvom realizácie aktivít a úloh uvedených v učebnici. Druhá časť metodiky poskytuje informácie o zámere jednotlivých úloh a aktivít, možnostiach ich realizácie vo vyučovaní, alternatívach využitia biologického materiálu, chemikálií a postupov v závislosti od materiálno-technických podmienok školy. Metodické poznámky sú umiestnené pod náhľadmi strán z učebnice.
Aj napriek tomu, že aktivita počas vyučovania je presunutá na žiakov, dôležitú úlohu tu zohráva učiteľ, ktorý usmerňuje a riadi proces ich poznávania. To si vyžaduje jeho dostatočnú erudovanosť, rozsiahlejšiu prípravu na vyučovanie, flexibilitu, vynaliezavosť a kreativitu. Metodická príručka je skvelou pomôckou pre pedagógov, ktorí chcú projektovať vlastné vyučovanie a skvalitniť vyučovací proces.
Ďalšie informácie | |
Počet strán | 179 |
Formát | A4 – kniha v PDF formáte |
Jazyk | slovenský |
Rok vydania | 2025 |
Autori:
doc. PaedDr. Jana Fančovičová, PhD.
doc. PaedDr. Elena Čipková, PhD.
PhDr. Michael Fuchs
PaedDr. Mariana Páleníková
Úvod
METÓDY A POSTUPY POZNÁVANIA PRÍRODY
TÉMA: ZÁKLADNÉ ŽIVOTNÉ PROCESY ORGANIZMOV
Kapitola 1: Bunka
Kapitola 2: Výživa organizmov
Kapitola 3: Dýchanie organizmov
Kapitola 4: Transport látok v tele organizmov
Kapitola 5: Vylučovanie organizmov
Kapitola 6: Dráždivosť, citlivosť a pohyb organizmov
Kapitola 7: Regulačné mechanizmy organizmov
Kapitola 8: Rozmnožovanie a vývin organizmov
TÉMA: DEDIČNOSŤ A PREMENLIVOSŤ ORGANIZMOV
Kapitola 9: Podstata dedičnosti
Kapitola 10: Zákonitosti prenosu dedičných znakov
Kapitola 11: Význam dedičnosti a premenlivosti
TÉMA: ŽIVOTNÉ PROSTREDIE ORGANIZMOV A ČLOVEKA
Kapitola 12: Faktory ovplyvňujúce životné prostredie organizmov
Kapitola 13: Starostlivosť o životné prostredie
Zoznam použitej literatúry