Menu
Your Cart

Metodická príručka k učebnici biológie pre 8. ročník ZŠ a 3. ročník gymnázia s osemročným štúdiom (PDF)

KNIHA V PDF FORMÁTE: Metodická príručka k učebnici biológie pre 8. ročník ZŠ a 3. ročník GOŠ je praktický pomocník učiteľa pri riadení vyučovacích hodín biológie.

Metodická príručka k učebnici biológie pre 8. ročník ZŠ a 3. ročník gymnázia s osemročným štúdiom  (PDF)
Metodická príručka k učebnici biológie pre 8. ročník ZŠ a 3. ročník gymnázia s osemročným štúdiom (PDF)

KNIHA V PDF FORMÁTE: Metodická príručka k učebnici biológie pre 8. ročník ZŠ a 3. ročník GOŠ je praktický pomocník učiteľa pri riadení vyučovacích hodín biológie.

Stiahnuť
Pre stiahnutie zdarma sa prihláste do svojho konta.
Ak ešte nemáte konto, zaregistrujte sa zdarma.

Metodická príručka k učebnici Biológia pre 8. ročník základnej školy a 3. ročník gymnázia s osemročným štúdiom je podporným materiálom pre pedagógov. 

Ambíciou učebnice biológie pre 8. ročník je umožniť žiakom poznávať živé organizmy a ich životné procesy systematickým a objektívnym skúmaním, usudzovať na základe pozorovania, uvažovať v súvislostiach, selektovať informácie, zvažovať rôzne možnosti a tvoriť vysvetlenia založené na dôkazoch. Žiaci tak majú možnosť nadobudnúť skúsenosti a vytvoriť si pozitívne postoje k prírode a jej poznávaniu.

Uvedená zmena vo filozofii biologického vzdelávania je zachytená aj v predloženej metodike a konkrétnejšie je rozpísaná v úvodnej časti zameranej na metódy a postupy vedeckej práce. Obsahom tejto časti sú aj spôsobilosti vedeckej práce žiakov, ktoré sa u žiakov rozvíjajú prostredníctvom realizácie aktivít a úloh uvedených v učebnici. Druhá časť metodiky poskytuje informácie o zámere jednotlivých úloh a aktivít, možnostiach ich realizácie vo vyučovaní, alternatívach využitia biologického materiálu, chemikálií a postupov v závislosti od materiálno-technických podmienok školy. Metodické poznámky sú umiestnené pod náhľadmi strán z učebnice.

Aj napriek tomu, že aktivita počas vyučovania je presunutá na žiakov, dôležitú úlohu tu zohráva učiteľ, ktorý usmerňuje a riadi proces ich poznávania. To si vyžaduje jeho dostatočnú erudovanosť, rozsiahlejšiu prípravu na vyučovanie, flexibilitu, vynaliezavosť a kreativitu.  Metodická príručka je skvelou pomôckou pre pedagógov, ktorí chcú projektovať vlastné vyučovanie a skvalitniť vyučovací proces.

Ďalšie informácie
Počet strán 179
Formát A4 – kniha v PDF formáte
Jazyk slovenský
Rok vydania 2025

Autori: 

doc. PaedDr. Jana Fančovičová, PhD.

doc. PaedDr. Elena Čipková, PhD.

PhDr. Michael Fuchs

PaedDr. Mariana Páleníková

Úvod 

METÓDY A POSTUPY POZNÁVANIA PRÍRODY 


TÉMA: ZÁKLADNÉ ŽIVOTNÉ PROCESY ORGANIZMOV 

Kapitola 1: Bunka 

Kapitola 2: Výživa organizmov 

Kapitola 3: Dýchanie organizmov 

Kapitola 4: Transport látok v tele organizmov 

Kapitola 5: Vylučovanie organizmov 

Kapitola 6: Dráždivosť, citlivosť a pohyb organizmov 

Kapitola 7: Regulačné mechanizmy organizmov 

Kapitola 8: Rozmnožovanie a vývin organizmov 


TÉMA: DEDIČNOSŤ A PREMENLIVOSŤ ORGANIZMOV 

Kapitola 9: Podstata dedičnosti 

Kapitola 10: Zákonitosti prenosu dedičných znakov 

Kapitola 11: Význam dedičnosti a premenlivosti 


TÉMA: ŽIVOTNÉ PROSTREDIE ORGANIZMOV A ČLOVEKA 

Kapitola 12: Faktory ovplyvňujúce životné prostredie organizmov

Kapitola 13: Starostlivosť o životné prostredie

Zoznam použitej literatúry