Menu
Your Cart

HUDOBNÁ VÝCHOVA 1

PRIPRAVUJEME NOVÉ KURIKULUM

Pracovná učebnica Hudobná výchova 1 pre prvý cyklus základného vzdelávania vytvorená podľa nového Štátneho vzdelávacieho programu 2023.

HUDOBNÁ VÝCHOVA 1
HUDOBNÁ VÝCHOVA 1
PRIPRAVUJEME NOVÉ KURIKULUM

Pracovná učebnica Hudobná výchova 1 pre prvý cyklus základného vzdelávania vytvorená podľa nového Štátneho vzdelávacieho programu 2023.

4,50€
Bez DPH: 4,29€
  • Dostupnosť: Na sklade

ZAČIATOK DISTRIBÚCIE: AUGUST 2025

Pracovná učebnica Hudobná výchova 1 s podtitulom Kráľovná hudby a Kráľ času je určená pre deti prvého ročníka základnej školy. Je vytvorená podľa nového Štátneho vzdelávacieho programu 2023. 

Pomocou príbehu o kráľovnej Hudbinke a kráľovi Časoslavovi deti objavujú svet melódie, rytmu a hudobných znakov.

Pracovná učebnica Hudobná výchova – Kráľovná hudby a Kráľ času je veľmi prínosná pre prvákov, pretože ich zábavnou a hravou formou učí základom hudby a rytmu, pričom zároveň rozvíja ich tvorivosť, sluch, motoriku aj schopnosť pracovať v skupine. Je to skvelý prvý krok k tomu, aby si deti hudbu zamilovali a vnímali ju ako prirodzenú súčasť svojho sveta.

Pracovná učebnica ponúka inovatívny a hravý prístup k hudobnej výchove, ktorý deti motivuje učiť sa cez príbehy, pohyb a kreatívne aktivity. Pomáha učiteľom ľahšie a zábavnejšie napĺňať požiadavky nového ŠVP a poskytuje praktické úlohy na rozvoj hudobného sluchu, rytmu a spevu. Navyše, podporuje spoluprácu detí, ich emocionálnu inteligenciu a prirodzené vnímanie hudby, čím sa stáva skvelým nástrojom na moderné vzdelávanie.


Hlavné benefity pracovnej učebnice:

1. Zábavná a pútavá forma učenia – deti sa učia cez dobrodružstvá kráľovnej Hudbinky a kráľa Časoslava, čo robí učenie zaujímavejším. Množstvo hravých úloh a pohybových aktivít, ktoré udržujú pozornosť detí.

2. Rozvoj hudobných schopností – deti sa prostredníctvom úloh prirodzene učia noty c1-c2, dĺžky nôt, výrazové prostriedky hudby: základné dynamické značky, rozdelenie temp na rýchle, stredné a pomalé, melódia a rytmus.

3. Zapracovanie 5 komponentov vzdelávacej oblasti Umenie a kultúra - hudobnej výchovy:

a) spev piesní, práca s hlasom, ozvučovanie príbehov a javov,...

b) hra na hudobnom nástroji – hra na orffove nástroje (rytmické- bicie,  aj melodické – zvonkohry, xylofóny, zvončeky), klavír, ...experimentovanie so zvukom, 

c) počúvanie hudby – aktívne uvedomené počúvanie,

d) hudobno-pohybové vyjadrenie rytmu: hra na tele, tanečné vyjadrenie, pohybové vyjadrenie hudby,...

e) hudobno-dramatické vyjadrenie hudby, pantomimické prejavy,...

4. Prepojenie hudby s pohybom a emóciami – aktivity ako napodobňovanie metronómu, chôdza do rytmu a tanečné hry rozvíjajú rytmus a motoriku. Deti sa učia, že hudba môže byť tichá (piano), hlasná (forte), rýchla, pomalá a že tóny môžu stúpať či klesať. Prostredníctvom počúvania skladieb (napr. Vivaldi – Jar, Smetanov Pochod komediantov) sa učia rozpoznávať náladu v hudbe.

5. Kreativita a vlastná tvorba – deti si samy vytvárajú rytmické vzory – tlieskajú, plieskajú, dupú do rytmu, napodobňujú zvieracie zvuky. Učia sa základy hudobnej improvizácie, môžu si skúšať skladať vlastné krátke melódie. Vytvárajú si vlastné rytmické nástroje.

6. Podpora spolupráce a tímovej práce – deti si spoločne spievajú, vytvárajú rytmické sprievody a napodobňujú hudobné nástroje. Skupiny detí, ktoré zapájajú do hudobných hier, učia spolupráci a vzájomnému počúvaniu.

7. Základy pre ďalšie hudobné vzdelávanie – deti získavajú prvé hudobné zručnosti, ktoré im pomôžu neskôr, ak sa budú chcieť venovať spevu, hre na hudobný nástroj alebo hudobnej teórii.

Ďalšie informácie
Počet strán 64
Formát A4
Jazyk slovenský
Rok vydania 2025

Autorky: 

PaedDr. Jana Hudáková, PhD.

PaedDr. Lenka Kaščáková, PhD.




Čo sa deti naučia?

Základy hudobnej teórie – notová osnova, husľový kľúč, nota G, E, C, D, F, H

Hudobné rytmy a takty – štvrťové, osminové a polové noty, taktové čiary

Hudobné zvuky vs. nehudobné zvuky – zvuky prírody, nástrojov a predmetov

Práca s hudobnými nástrojmi – hra na Orffove nástroje (bubon, triangel, zvončeky)

Pohybové aktivity s hudbou – tlieskanie rytmov, napodobňovanie metronómu, tanečné aktivity

Hudobné symboly – pomlčky, opakovacie znamienka, dynamika (crescendo, decrescendo)

Počúvanie a vnímanie hudby – Vivaldiho Jar, Smetanov Pochod komediantov, balet Luskáčik

Spievanie a rytmizácia piesní – školské pesničky, ľudové piesne (Keď som ja slúžil, Tetka Zima)

Tvorba vlastných rytmov a melódií – rytmické hry, zvieracie zvuky, hudobné hádanky


Čomu sa venujú praktické úlohy v pracovnej učebnici?

Vyfarbovanie notových osnov a hudobných symbolov.

Napodobňovanie zvukov rôznych nástrojov a predmetov.

Tvorba jednoduchých hudobných skladieb pomocou známych nôt.

Pohybové aktivity – tlieskanie, dupanie, chôdza do rytmu hudby.

Zahraj si svoje meno na zvonkohre.

Vytváranie rytmického sprievodu k piesňam.

... a mnoho iného.