FINANČNÁ GRAMOTNOSŤ – METODICKÁ PRÍRUČKA PRE UČITEĽA (PDF)
Metodická príručka pre učiteľa s námetmi, témami a metodickými komentármi, ktoré uľahčujú prácu s pracovnými zošitmi Finančná gramotnosť pre 1. – 4. ročník ZŠ a 5. – 9. ročník ZŠ.
Metodická príručka pre učiteľa s námetmi, témami a metodickými komentármi, ktoré uľahčujú prácu s pracovnými zošitmi Finančná gramotnosť pre 1. – 4. ročník ZŠ a 5. – 9. ročník ZŠ.
- Dostupnosť: Na sklade
- ISBN: 978-80-8140-805-2
PRI OBJEDNÁVKE 10 A VIAC KUSOV PRACOVNÉHO ZOŠITA FINANČNÁ GRAMOTNOSŤ PRE 1. – 4. ROČNÍK ZŠ alebo PRACOVNÉHO ZOŠITA FINANČNÁ GRAMOTNOSŤ PRE 5. – 9. ROČNÍK ZŠ MÔŽETE ZÍSKAŤ ZADARMO Metodickú príručku pre učiteľa*
*AK DO POZNÁMKY V OBJEDNÁVKE UVEDIETE HESLO: METODIKA ZADARMO.
Pracovný zošit pre prvý stupeň základnej školy s témami a námetmi na prácu a aktivity so žiakmi na hodinách.
V súvislosti s povinnosťou škôl zapracovať Národný štandard finančnej gramotnosti do ŠkVP je tu pomôcka pre pedagógov na výučbu finančnej gramotnosti vo všetkých ročníkoch prvého stupňa ZŠ. V pedagogických a organizačných pokynoch sa odporúča zabezpečiť vybavenosť škôl učebnými materiálmi, pomôckami a metodickými materiálmi stimulujúcimi rozvoj finančnej gramotnosti. Ide o komplexnú pomôcku, ktorá žiakov naučí finančnej gramotnosti, a škole pomôže pri zapracovaní Národného štandardu finančnej gramotnosti do školského vzdelávacieho programu.
Metodický materiál aktívne podporuje výučbu finančnej gramotnosti v základných školách a pomáha zapracovať Národný štandard finančnej gramotnosti do ŠkVP.
- objasňuje finančné vzdelávanie v podmienkach základnej školy,
- vysvetľuje pozíciu koordinátora finančného vzdelávania,
- opisuje začlenenie finančného vzdelávania do výchovno-vzdelávacieho procesu
- zhŕňa vybrané metódy a formy práce na vyučovacej hodine,
- navrhuje priradenie jednotlivých očakávaní k vyučovacím predmetom,
- obsahuje krátke metodické komentáre v rámci každého ročníka,
- prináša ďalšie námety na aktivity,
- uvádza riešenia vybraných úloh oboch pracovných zošitov.
Je spracovaná tak, aby pomohla učiteľom zorientovať sa v problematike finančného vzdelávania. V prvej časti nájdete okrem zdôvodnenia finančného vzdelávania v základnej škole aj návrh činností a úlohu koordinátora pre finančné vzdelávanie. Uvedené sú vybrané metódy a formy vzdelávania, ktoré sa dajú uplatňovať vo finančnom vzdelávaní. Učitelia ocenia priradenie vyučovacích predmetov k jednotlivým očakávaniam (výkonom) Národného štandardu finančnej gramotnosti, verzia 1.2.
Keďže sa metodická príručka viaže na PZ Finančná gramotnosť (pre 1. aj 2. stupeň ZŠ), v druhej časti sú uvedené správne riešenia vybraných úloh pracovných zošitov, prípadne komentáre a návrhy ďalších aktivít. Pridanou hodnotou je tiež fakt, že obsahuje aj QR kódy pre rýchlejšie presmerovanie na konkrétnu webovú stránku, s ktorou majú žiaci pracovať.
Ďalšie informácie | |
Počet strán | 60 |
Formát | A4 – kniha v PDF formáte |
Jazyk | slovenský |
Rok vydania | 2023 |
Autorka: PaedDr. Monika Reiterová, PhDr.
Finančné vzdelávanie v základnej škole
Koordinátor pre finančné vzdelávanie
Začlenenie finančného vzdelávania do výchovno-vzdelávacieho procesu
Spolupráca
Metódy a formy práce
Obsah finančného vzdelávania
1. ročník
2. ročník
3. ročník
4. ročník
5. ročník
6. ročník
7. ročník
8. ročník
9. ročník
Zoznam skratiek vyučovacích predmetov
Použitá literatúra