ETICKÁ VÝCHOVA PRE 5. ROČNÍK ZŠ
Tematicky aktuálna, veku primeraná, praktická pomôcka pre žiakov i učiteľov na vyučovanie etickej výchovy v piatom ročníku ZŠ.
• obsahuje aktivity zamerané na rozvíjanie komunikačných a sociálnych spôsobilostí s orientáciou na postoje k životným situáciám a ku konkrétnym prejavom prosociálneho správania;
• úlohy a aktivity sú usporiadané do piatich tematických celkov, ktoré sú prehľadne farebne odlíšené;
• uplatňujú sa medzipredmetové vzťahy so slovenským jazykom, biológiou, geografiou, výtvarnou a telesnou výchovou.
Učitelia majú k dispozícii metodické poznámky, ktoré sú prehľadnou pomôckou k pracovnému zošitu, poskytujú oporu pri plánovaní vyučovacej hodiny etickej výchovy.
Zostavenie aktivít a úloh podporuje:
• osvojovanie komunikačných zručností;
• získavanie spôsobilostí, ktoré podporujú sebaúctu a hodnotenie iných;
• rozvíjanie prvkov tvorivosti;
• rozvíjanie zmyslu pre rodovú rovnosť, práva detí, pozitívny prístup k ochrane prírody.
Získané zručnosti sa premietajú v správaní a postojoch žiakov a žiačok nielen v škole, ale majú presah mimo školy najmä preto, že témy sú úzko prepojené s reálnym životom.
Ďalšie informácie | |
Počet strán | 68 |
Formát | A4 |
Jazyk | slovenský |
Rok vydania | 2023 |
Autorky:
PhDr. Eva Farkašová, CSc. je erudovanou odborníčkou s dlhoročným pôsobením v oblasti vývinovej, pedagogickej a kognitívnej psychológie. Je autorkou pracovných zošitov Etická výchova pre 1. - 4. ročník ZŠ, je garantom profesionality a odborného prístupu k tematike.
Mgr. Eva Mozolová je skúsená pedagogička s praxou na prvom stupni ZŠ, pozná vývinové osobitosti žiakov a osobitosti vyučovacích hodín etickej výchovy. Spoluautorsky sa podieľala na diele Etická výchova pre 3. a 4. ročník ZŠ.
OTVORENÁ KOMUNIKÁCIA
1 Predstavme sa!
2 Pravidlá otvorenej komunikácie
3 Vieme komunikovať?
4 Rozumieme si aj bez slov?
5 Reč tela
6 Hovorme jasne a zreteľne
7 Chcem vám povedať...
POZNANIE A POZITÍVNE HODNOTENIE SEBA
1 Kto som...
2 Toto som ja...
3 Každý sme nejaký
4 Moje lepšie ja
5 Čo mi ide veľmi dobre
6 Nie je všetko dokonalé
7 Sebavedomie a úspech
POZNANIE A POZITÍVNE HODNOTENIE DRUHÝCH
1 Poznávajme sa
2 Ako poznám druhých?
3 Chápeme a pomáhame
4 Čo dokáže pochvala?
5 Viem povzbudiť?
6 Zaslúžiš si pochvalu!
TVORIVOSŤ V MEDZIĽUDSKÝCH VZŤAHOCH
1 Moja tvorivosť
2 Moja iniciatívnosť
3 Poďme urobiť niečo dobré
4 Kto je tvorivý?
5 Čo druhí nevidia?
6 Konflikty v triede
Projekt: Všetko sa dá, keď sa chce
ETICKÉ ASPEKTY OCHRANY PRÍRODY
1 Vnímanie prírody
2 Ekosystém
3 Moja zodpovednosť?
4 Ľudská činnosť a životné prostredie
5 Projektujem prírodnú záhradu