ETICKÁ VÝCHOVA PRE 5. ROČNÍK ZŠ – METODICKÁ PRÍRUČKA (PDF)
PDF KNIHA: Metodická príručka k pracovnému zošitu Etická výchova pre 5. ročník ZŠ ako prehľadná pomôcka na celkovú organizáciu vyučovacích hodín etickej výchovy.
PDF KNIHA: Metodická príručka k pracovnému zošitu Etická výchova pre 5. ročník ZŠ ako prehľadná pomôcka na celkovú organizáciu vyučovacích hodín etickej výchovy.
- Dostupnosť: Na sklade
- ISBN: 978-80-8280-340-5
PRI OBJEDNÁVKE 10 A VIAC KUSOV PRACOVNÉHO ZOŠITA ETICKÁ VÝCHOVA PRE 5. ROČNÍK ZŠ MÔŽETE ZÍSKAŤ ZADARMO METODICKÝ MATERIÁL ETICKÁ VÝCHOVA PRE 5. ROČNÍK ZŠ METODICKÁ PRÍRUČKA VO FORMÁTE PDF.*
*AK DO POZNÁMKY V OBJEDNÁVKE UVEDIETE HESLO: METODIKA ZADARMO.
Metodická príručka poskytuje výbornú teoretickú a praktickú podporu k pracovnému zošitu pre žiakov 5. ročníka ZŠ: Etická výchova pre 5. ročník ZŠ.
Obsahuje:
• informácie k témam, ktoré pomôžu vyučujúcim pri objasňovaní, vysvetľovaní neznámych či menej známych pojmov, oblastí, súvislostí, a tiež návrhy na efektívne organizovanie priebehu hodín etickej výchovy v 5. ročníku ZŠ,
• vysvetlenie koncepcie a štruktúry pracovného zošita,
• vzdelávacie štandardy, návrh tematického výchovno-vzdelávacieho plánu, navrhovanú štruktúru vyučovacej hodiny.
VÝHODY
V metodickej príručke sú umiestnené náhľady strán z pracovného zošita, ktoré sú doplnené poznámkami a odporúčaniami ako pracovať s jednotlivými témami a aktivitami v prostredí triedy. Pri príprave na vyučovaciu hodinu to ocenia najmä tí, ktorí nemajú k dispozícii výtlačok pracovného zošita.
Ďalšie informácie | |
Počet strán | 72 |
Formát | A4 – titul v PDF formáte |
Jazyk | slovenský |
Rok vydania | 2024 |
Lektorka: Mgr. Barbora Kaľavská
Autorky:
PhDr. Eva Farkašová, CSc. – je erudovanou odborníčkou s dlhoročným pôsobením v oblasti vývinovej, pedagogickej a kognitívnej psychológie. Je autorkou pracovných zošitov Etická výchova pre 1. - 4. ročník ZŠ, je garantom profesionality a odborného prístupu k tematike.
Mgr. Eva Mozolová – je skúsená metodička a pedagogička s praxou na prvom stupni ZŠ, pozná vývinové osobitosti žiakov a osobitosti vyučovacích hodín etickej výchovy. Spoluautorsky sa podieľala na diele Etická výchova pre 3. a 4. ročník ZŠ.
Úvod
Niektoré charakteristiky vekového obdobia
Koncepcia a štruktúra pracovného zošita
Vzdelávací štandard
Štruktúra vyučovacej hodiny
Návrh tematického výchovno-vzdelávacieho plánu
OTVORENÁ KOMUNIKÁCIA
1 Predstavme sa!
2 Pravidlá otvorenej komunikácie
3 Vieme komunikovať?
4 Rozumieme si aj bez slov?
5 Reč tela
6 Hovorme jasne a zreteľne
7 Chcem vám povedať...
POZNANIE A POZITÍVNE HODNOTENIE SEBA
1 Kto som...
2 Toto som ja...
3 Každý sme nejaký
4 Moje lepšie ja
5 Čo mi ide veľmi dobre
6 Nie je všetko dokonalé
7 Sebavedomie a úspech
POZNANIE A POZITÍVNE HODNOTENIE DRUHÝCH
1 Poznávajme sa
2 Ako poznám druhých?
3 Chápeme a pomáhame
4 Čo dokáže pochvala?
5 Viem povzbudiť?
6 Zaslúžiš si pochvalu!
TVORIVOSŤ V MEDZIĽUDSKÝCH VZŤAHOCH
1 Moja tvorivosť
2 Moja iniciatívnosť
3 Poďme urobiť niečo dobré
4 Čo dokáže pochvala?
5 Čo druhí nevidia?
6 Konflikty v triede
Projekt: Všetko sa dá, keď sa chce
ETICKÉ APSEKTY OCHRANY PRÍRODY
1 Vnímanie prírody
2 Ekosystém
3 Moja zodpovednosť?
4 Ľudská činnosť a životné prostredie
5 Projektujem prírodnú záhradu
Čo sme sa naučili a pomôže nám v ďalších rokoch