Bádateľský prístup v prírodovednej gramotnosti na 2. stupni ZŠ | 28.08.2024
Nový prístup k vyučovaniu biológie
Prístup k zobrazeniu záznamu webinára majú len prihlásení používatelia.
Pre odomknutie obsahu sa prosím prihláste alebo zaregistrujte.
Lektori:
doc. PaedDr. Jana Fančovičová, PhD.
docentka na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave, riaditeľka RCPU pre okresy Senica a Skalica
Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov v kombinácii matematika – biológia na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre, Fakulte prírodných vied. Pracovala ako učiteľka na základnej škole a gymnáziu a v súčasnosti pracuje ako docentka na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave. Už 23 rokov sa zaoberá teóriou a praxou vyučovania biológie, biológiou človeka i etológiou. Prioritne sa venuje teórii a praxi biologického vzdelávania, didaktickému výskumu a racionalizácii vzdelávania. Špecializuje sa na výskum evolučných princípov správania a ekológie človeka. Mnohoročná projektová aktivita vyústila do riešenia projektu zameraného na prírodovedné kurikulum pre základnú školu a jeho implementáciu do vyučovania. Je spoluaktérkou zmien v kurikule základného vzdelávania a momentálne i riaditeľkou RCPU pre okresy Senica a Skalica.
PaedDr. Mariana Páleníková
výskumný a vývojový zamestnanec pre biológiu a environmentálnu výchovu v Národnom inštitúte vzdelávania a mládeže v Bratislave
Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov v kombinácii biológia – telesná výchova na Univerzite Komenského v Bratislave. Pracovala ako učiteľka na základnej škole, obchodnej akadémii a pripravovala zahraničných študentov na vysokoškolské štúdium na slovenských vysokých školách v príslušných odboroch. V súčasnosti pracuje ako výskumný a vývojový zamestnanec pre biológiu a environmentálnu výchovu v Národnom inštitúte vzdelávania a mládeže v Bratislave. Biológii sa venuje celý svoj pracovný život ako učiteľka, odborná asistentka, autorka metodických materiálov, pracovných zošitov a didaktička biológie. Je tiež spoluautorkou dvoch štátnych vzdelávacích programov. Dlhodobo sa venuje posudzovaniu a tvorbe edukačných publikácií.
Súvisiace webináre