FYZIOLÓGIA RASTLÍN – METODICKÁ PRÍRUČKA PRE UČITEĽA
PDF KNIHA: Metodické poznámky pre učiteľa k pracovnému zošitu Fyziológia rastlín – Aktivity z biológie pre gymnáziá 1. Obsah spracovaný podľa ŠVP ISCED 3.

PDF KNIHA: Metodické poznámky pre učiteľa k pracovnému zošitu Fyziológia rastlín – Aktivity z biológie pre gymnáziá 1. Obsah spracovaný podľa ŠVP ISCED 3.
Ak ešte nemáte konto, zaregistrujte sa zdarma.
Metodické poznámky pre učiteľa sú vhodným doplnením pracovného zošita Fyziológia rastlín. Dlhodobý nezáujem žiakov o prírodovedné predmety je pri výučbe biológie rastlín posilnený tzv. rastlinnou slepotou. Fenomén "rastlinná slepota" môžeme definovať ako našu tendenciu považovať rastliny za nezaujímavé a prehliadať ich v životnom prostredí. Jedným zo spôsobov, ktorý sa javí pri prekonávaní rastlinnej slepoty a zvyšovaní záujmu žiakov o prírodovedné predmety efektívny, je zavedenie takých stratégií do vyučovacieho procesu, ktoré aktívne zapájajú žiaka do objavovania a nadobúdania nových vedomostí a zručností. Príkladom takejto koncepcie vyučovania je bádateľsky orientované prírodovedné vzdelávanie – IBSE (z angl. Inquiry-based Science Education). V súčasnosti je však k dispozícii len obmedzené množstvo vzdelávacích materiálov, ktoré by podporovali implementáciu IBSE do vyučovania rastlinnej fyziológie na vyššom stupni sekundárneho vzdelávania.
V metodických poznámkach pre učiteľa pri každej aktivite nájdu učitelia uvedené ciele, ktoré jej realizáciou žiaci dosiahnu, ale aj prepojenie na vzdelávací štandard ŠVP. V týchto metodických poznámkach sa odvolávame na pracovný zošit a v ňom uvedené pracovné listy s úlohami.
Ďalšie informácie | |
Počet strán | 24 |
Formát | A4 |
Jazyk | slovenský |
Rok vydania | 2022 |
Recenzent: doc. PaedDr. Elena Čipková, PhD.
Autori:
RNDr. Mgr. Silvia Mihaličová, PhD.
doc. PaedDr. Jana Fančovičová, PhD.
1. Téma: Záhada smädného stroskotanca
2. Téma: Prečo sú rastliny zelené?
3. Téma: Čím viac svetla, tým lepšie?
4. Téma: Čo robia rastliny v tme?
5. Téma: Ako prúdia vodné roztoky v rastlinách?
6. Téma: Tvrdohlavé semená